Az alábbi oldalon megtalálod elérhető szolgáltatásainkat, amelyeket megrendelhetsz. Amennyiben egyedi igényed lenne, vedd fel Velünk a kapcsolatot.
Kategória: |
Témák |
{{variant.name}}:
|
{{opt.name}}
{{opt.name}}
|
Pedagógiai módszerek – élmény alapú oktatás, projekt munkák, kaland és drámapedagógiai jó gyakorlatok –, újszerű, gyermekközpontú tanítási szemlélet. 60-90 perc, előadás és interaktív beszélgetés. Tanároknak, óvodapedagógusoknak, nevelőknek, szülőknek egyaránt.
Előadás tartalma:
Az azonos címen megjelent, nagy sikerű könyv interaktív előadás változata. Egy előadás és egy könyv, melyben élményeket és módszereket találsz ahhoz, hogy megőrizd a kíváncsiságod és tudj,szeress tanulni, kérdezni és felfedezni…akár fejen állva is!
A sikeres tanítási, tanulási folyamat egyik alappillére nem más, mint a szabadság. Ez a fogalom sokszor megfoghatatlan, mégis, ha érezzük, akkor azonnal tudjuk, hogy igen, ez az. Hisz akkor minden sokkal egyszerűbb, sokkal könnyebb és gördülékenyebb. Sokszor nem is értékeljük igazán, milyen jó is szabadon lenni, egészen addig, amíg ezt esetleg valaki le nem korlátozza nekünk. Mert akkor viszont nagyon is megérezzük, a húsunkba vág.
Hogyan lehet megvalósítani az órán a szabad tanítást? A képlet nem olyan nehéz: meg kell találnia a pedagógusnak azokat a módszereket, amelyekben önazonos tud lenni, majd ebben kialakítani a saját technikáit. A lényeg az, hogy megkötések nélkül tudjon a pedagógus létezni a teremben. Persze, kellenek a keretek, de nem pontról pontra, percről percre megszabott keretek, hanem valami nagyon tág határokkal körbevett rendszer. Ezzel pedig bizalmat szavaz a rendszer a pedagógusnak abban, hogy mindig a legjobb tudása szerint, szakmailag felkészülten, a gyerekek érdekeit és fejlődését szem előtt tartva teszi a dolgát. Van még hova fejlődni ebben…
A szabad tanítás nélkülözhetetlen eleme a szabad tanulás biztosítása. Igen, nyugodtan lehet a gyerekek keretein is lazítani. Nem feltétlenül kell mindent előírni nekik, mindent készen adni a szájukba. Ha maguk keresik meg, fedezik fel az információkat, akkor sokkal hatékonyabban és könnyebben fognak tanulni, sikeresebbek lesznek ezen a téren. A másik fontos eleme ennek pedig az, hogy a diákokat meghagyjuk gyereknek lenni, hagyjuk őket játszani. Hisz az állatvilágból kiindulva nincs jobb tanulási mód és stratégia, mint a játék. A tanórán pedig a mi feladatunk ezt biztosítani számukra. A kivitelezés nem könnyű, hisz sok plusz készülést igényel a pedagógus részéről, de higgyünk abban, hogy ezzel megkönnyítjük az ő dolgukat, hozzásegítjük őket a kibontakozásukhoz.